fredag, november 02, 2007

Hård electro och dryg rap

Men vad är detta? Har jag blivit en sån där som bloggar flitigt helt plötsligt? Nej så kan vi ju inte ha det! Men jag har hoppat på trenden-som-inte-riktigt-är-en-trend-längre, nämligen mp3-bloggande. Anledningen är att jag hörde en häftig låt på radio och tänkte vara "först" med att skriva om den (lycka till, Simon, eftersom det faktiskt var på RADIO du hörde låten). Nåväl, den heter Alla Som Inte Dansar och framförs av gruppen Maskinen, som är en kollaboration mellan Slagsmålsklubbens karismatiske ledare Frej, Kihlen från Snook och självaste Afasi! Det är en dunsande electrodansdänga vars beat för tankarna till Mr. Oizo - Flat Beat och, överraskande nog, "Vi som aldrig sa hora" av indiens gullponke Ronnie Sandahl (inte för att jag läst den). Många bloggare före mig har förutspått att denna låt kommer att svänga om Sveriges dansgolv och jag stämmer in i den profetian. P3 Populär trodde inte att den här låten skulle gå hem i avlägsna platser "som Boden" men jag tror de underskattar oss lappar/bönder här uppe. Jag vet åtminstone en aspirerande discjockey i Arvidsjaur som skulle damma igång Maskinen - Alla Som Inte Dansar fram mot småtimmarna när M.I.A. - Paper Planes, Familjen - Det Snurrar I Min Skalle och Populärmusik - Inte Bitter spunnit sina modiga varv i grammofonspelaren. Frågan är ju vilka mer än jag som skulle dansa. Kanske Linda.


"Alla som inte dansar är våldtäktsmän
gäller hela kvällen mellan tolv och fem"

Etiketter: ,

5 Comments:

  • haha den var ju grym.

    men huuur påminner den om Vi som aldrig sa hora?

    By Blogger Lotta Olovsson, at 2 november 2007 kl. 22:03  

  • Det var den första associationen jag fick, och jag vet inte riktigt varför. Kanske för att Khilen liknar Ronnie litegrann? Och att Sandahl inte gillar våldtäktsmän. Jag vet inte. Det blev nog kortslutning i hjärnan.

    By Blogger Simon, at 3 november 2007 kl. 11:51  

  • Skulle de låtarna spelas på ett dansgolv i Arvidsjaur skulle jag inte fatta någonting. Tro att jag gått fel och hamnat på ett häftigt ställe eller ngt. Men jag skulle definitivt dansa iaf, det är ett som är säkert. ...och jag dansar inte, egentligen.

    By Blogger Maria, at 14 november 2007 kl. 21:10  

  • Du måste dansa, du är ju ingen våldtäktsman

    By Blogger Simon, at 15 november 2007 kl. 23:18  

  • Bilden äger.

    By Anonymous Anonym, at 29 januari 2008 kl. 18:07  

Skicka en kommentar

<< Home