torsdag, februari 15, 2007

En tanke har under många dagar och nätter i Slagnäs formats:
varför inte slå ihop Listan och Recensionen, samt lägga till en massa annat som ingår i andra medier och skaffa fler medbloggare och döpa om bloggen till Modern Journalistik?
Hädanefter hittas därför alla listor och recensioner här. OK?

Eftersom jag är en handlingens man [sic] gör jag nu slag i saken och slänger ut frågan till er, mina läsare; känner ni er manade att skriva om något lite vadsomhelst? Jag behöver sportredaktör, nyhetskommentator, politisk skribent, novellist, krönikör, matkåsör, poet och självklart en hel massa Recensenter och Listare. Det enda kravet är att det liknar tidningstext och inte blir alltför personligt. Läs mina tidigare Recensioner och Listor så förstår ni vad jag menar.
Det behöver inte ta så mycket tid från ditt liv, jag är säker på att just DU går omkring med fickan full med Konsumkvitton fullklottrade med tankar, mobilen till bristningsgränsen packad med diktfragment och geniala idéer. Så vad väntar du på? Jag väntar här i alla fall.

/Journalisten (red.)

(ps. du får en egen bild-byline)


Nya medarbetare:
Spelrecensenten HeavyMetalHamster
Konstnären och ångesthunden Genni
Den late musikdemonen Robin Leonard!

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home